woensdag 15 april 2009

Mevrouw, ik heb vandaag het licht gezien.

Vandaag is het voor het eerst gebeurd, dit jaar dan. Want elk jaar verkijken mijn superleerlingen zich op het motorenwerkstuk. En elk jaar, een week voor dat ze met studieverlof gaan, moeten ze er nog aan beginnen. Hoezo het puberende brein is er nog niet aan toe.
Alles is dus in gang gezet om ze te helpen. Persoonlijk coach gesprek, meerdere opmerkingen, hulp, overzichten in de gang, brieven naar huis. En vandaag zagen de meesten het licht. Er is heel wat ingeleverd nagekeken teruggegeven voor aanpassing en, gelukkig ook, afgevinkt. Vandaag is er ook een verslag van iemand anders uit het archief verdwenen, een goed verslag. Ik ben benieuwd wie er met nét zo'n goed verslag op de proppen komt. Vanaf vandaag is de machinekamer dan ook verboden terrein zonder begeleiding van een collega. Tot na de diplomauitreiking.

1 opmerking:

  1. Frauderen, mensen blijven dat voor altijd opnieuw uitvinden.(en als je soms ziet hoeveel tijd erin gaat zitten denk je: geen wonder dat je geen tijd hebt om de stof te leren)

    Ook interessant vind ik dat het een goed verslag is, dat verdween. Als de jatter dat wist, had hij ook meteen bij de schrijver zelf kunnen aankloppen met een fraai verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...