donderdag 9 april 2009

Zonder

Vanmorgen was ik bij de dokter. Hij deelde mij mede dat, bloed technisch, met mij alles in orde is. Waarden als van een jonge meid, geen ontstekingen, geen afwijkende leverfuncties.
Dus heb ik net een beugel Grolsch gekocht om het te vieren.
Niet alleen daarom, maar ook vanwege een geslaagde transformatie. Vandaag moest het namelijk gebeuren, de werkplaats Margje moest omgetoverd worden tot moederschip Margje. Laatste klusjes, die heel handig zijn als je net je schroefmachine hebt opgeborgen onder het bed. En dan verf er uit, kussens er in, schuurpapier er uit, bier er in, hout er uit, sinas er in, kraalschroten naar zolder, zeilpakken van zolder aan boord.
De voorramen hebben nog geen betimmering, maar het licht in de stuurhut brandt, de kachel werkt, de koelkast is koud en .... oh, wat mis ik mijn voiture met zo'n make-over.

2 opmerkingen:

  1. wanneer mag je weer
    achter het stuur ?

    en ps.
    eerste tochtje richting Drylts ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eind mei. Ken nie wachen.
    Warkum --> Drylts is heel goed per trein hoor! Was er vorige week nog, leuk om rond te wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...