donderdag 23 april 2009

Naar huis

Vanmiddag mogen ze naar huis. Tenminste, als ze hun hele PTA hebben doorlopen. De meesten hebben alle toetsen wel af, de cijfers moeten naar Groningen om toestemming te krijgen om schriftelijk examen te mogen doen. Maar de handelingsopdrachten hebben geen datumdruk. Maar moeten wel af zijn om een diploma te kunnen krijgen. En aangezien er nogal wat opdrachten zijn, in mijn machinekamer, aan boord, koppelen op het plein, knopen splitsen, natuurkunde en nautisch Duits, zien de heren door de bomen het bos niet meer. Gister en vandaag komen ze als een kip zonder kop mijn machinekamer binnen, schakelen een paar accu's of verwisselen een filter en raffelen een verslag af. Dat kan natuurlijk nooit het doel zijn geweest en dus, voor ik het afteken, moeten ze mij overtuigen dat ze het doel van de opdracht bereikt hebben.
Resultaat, een machinekamer waar het lijkt alsof er een bom ontploft is. Hij ligt vol met draadjes, olie, pakkingmateriaal en foute schema's van het koelsysteem van onze CAT. Vandaag dus de laatste kans voor ze naar huis gaan. Ik wens ze succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...