zondag 4 november 2007

geslaagd!

Dat was het.
Nadat de leerlingen en docenten hierboven twee uur en een kwartier in hun overlevingspak hadden staan wachten mocht het spektakel van start gaan. De hoofdrolspelers van de Film de Scheepsjongens van Bontekoe verrichtten de openingshandeling. Ze wensten ons een behouden vaart en zelfs de fles echte Champagne vloog in éék tik aan gruzelementen op het wapen van Harlingen. Na dat de trossen los gegooid waren, het anker gelicht en de zeilen de naam van de school hadden prijs gegeven "voer" het schip weg.
We hebben een geslaagde open dag gehad. De DAF en de Petter liepen, veel complimenten voor mijn "machinelabje" en ook nog wat mensen die ons wilden sponsoren in de vorm van vlinderkleppen en kogelafsluiters. Veel vrienden en bekenden die nieuwsgierig zijn, kwamen even langs om te kijken. In de hal was de Bogerman Big Band een zeer goed concert aan het geven en we hebben zelfs nog een dansje gemaakt.
Ontlading. De rest van het weekend heb ik alleen nog maar voor mijn kachel in mijn stoel een boek kunnen lezen. Dingen die nog moeten schieten door mijn hoofd, maar ik blijf lekker waar ik ben..... Morgen weer een dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...