vrijdag 9 november 2007

Hoog water in Harlingen

Een kwartiertje eerder weg. Niet harder dan 100 op de snelweg. (De panda blijft een doosje.) Achter de dijk bij de Boontjes zoute aanslag op mijn voorruit van water dat over de dijk stuift. De auto uit met een stortbui en wat foto's gemaakt. Snel naar school om mijn les te beginnen.
Geen leerlingen, geen collega's, geen gelach, geen geklaag, nog een verdwaasde collega komt binnen, vandaag dus ook geen dylexie.
Alle leerlingen waren met de collega's die wel het eerste uur lesgeven vertrokken naar de haven om het hoogste punt van het tij mee te makenom kwart voor negen. Leuk hè zo'n school waar ruimte is voor dit soort uitstapjes. Volgende week meteen maar een lesje astronomisch tij aan vast knopen.......

6 opmerkingen:

  1. Gelijk hebben die leerlingen, want het is natuurlijk wel spectaculair om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er gaat niets boven aanschouwelijk onderwijs...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik mis het wel eens dat ik in Harlingen woon. Mijn geboortestadje! Bij nacht en ontij altijd even bij zee kijken naar de storm en de ondergelopen haven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De hele school is weer uitgewaaid. Ik herinner me bij hoogwater in Delfzijl dat zelfs de snacbar en de vistent op de haven open waren 's nachts.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ze vinden het zalig en ze weten dan weer waarom ze bij ons op school zitten en niet op VMBO groen of zorg.

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...