donderdag 13 september 2007

Big brother

Een nieuw gebouw vraagt ook een nieuwe infrastructuur op computergebied. Met de schaalvergroting bij ons op school, we maken deel uit van Dunamare een grote scholengemeenschap in Noord-Holland, is dat peanuts want bij ICT zijn ze gewend om hele karrevrachten computers aan elkaar te koppelen.


Natuurlijk moeten er ook regels zijn, de leerlingen mogen niet bij de cijfers kunnen, en bij voorkeur ook niet bij de persoonlijke gegevens, maar de docenten en leerlingen moeten ook niet zomaar steeds software gaan installeren. Lastig al die volgelopen computers, spyware, open achterdeurtjes en onbetaalde licenties.


Helaas heeft dat ook zo zijn nadelen. De nieuwe school van ons stikt van de moderne snufjes. Beamers in elk lokaal, smartboards in de meesten en de ban op oude videorecorders, videodozen en alleen nog ruimte voor MP4 en DVD.


Nou moet de mediaspeler even geschikt gemaakt worden voor DVD's dat kan zo via internet en dat zoekt 'ie nog zelf op ook. Maar dat mag om de hierboven genoemde redenen dus niet, logisch, maar wel lastig want ik wil al 3 weken mijn DVD over smeerolie laten zien. Mijn collega wiskunde heeft allerlei leuke snufjes voor het smartboard ontdekt met ruitjespapier en vectoren, maar ook die mag hij er niet opzetten, dit moet centraal. Logisch, maar wel lastig.
Kortom net als de reclame van Coca Cola zero.
Create a life without downsides. Dus hier mijn creatie:

2 opmerkingen:

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...