woensdag 5 september 2007

Zo had ik het bedoeld


Maandag, de eerste echte schooldag. Vorige week was er wel school maar dat stond meer in het teken van elkaar leren kennen, het nieuwe schoolgebouw leren kennen en lol maken met elkaar. Nu voor het eerst echt lesgeven in het nieuwe lokaal.
De eerste groep geef ik een rondleiding en ze beginnen meteen daarna met de nieuwe opdrachten. De mannen hiernaast zijn de kleppen aan het stellen van de DAF. Eigenlijk was het de bedoeling dat ze alleen de klepspeling op zouden meten en vergelijken met die van het werkplaatshandboek, maar de mannen hadden er zin in dus is nu bijna alles bijgesteld.
Maar eens zien of hij volgende week ook goed loopt, dan is de inlaatlucht aangesloten en kunnen we draaien.
De KOKS2 (koopvaardijofficier kleine schepen) krijgt van mij dit jaar een motor om te reviseren. De winst na verkoop levert een etentje voor ons allemaal op, of een ijsje als het tegenvalt. Maar de motor is alweer weg. Een van de mannen die bij ons op school aan het installeren is had belangstelling en zou zorgen voor een nieuw reviseerbaar exemplaar. De oude motor kwam uit de grote pont van het starteiland en is aan de school gegeven door de KWS en Cees Buitendijk. Natuurlijk was een voorwaarde bij deze transactie dat we er op vooruit zouden gaan. Wie weet is er volgend week een volgend uitdagend motorwrak bij mij in het motorenlab.
En om op de titel terug te komen. Zo had ik het in mijn hoofd. Enthousiaste mannen en vrouwen in mijn lokaal die leren terwijl de lessen niet vaststaan en lopen zoals we ze tegenkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...