dinsdag 25 september 2007

Fototoestelletje


Er is een tijd geweest dat ik na een vakantie, week zeilen, zomer zeilen, zeilschool, pauze op school, hoopvol mijn rolletje van 36 hema foto's uit mijn moeders camera haalde en hoopvol naar de Landstraat in Delfzijl fietste om ze te laten ontwikkelen en afdrukken.
Dus toen ik mijn eerste digitale cameratje kocht moest ik er meer leren werken. Het was het eerste jaar dat we de zeevaartopleiding weer in Harlingen hadden en mijn eerste ervaringen waren dat de batterijen wel heel snel leeg waren en de kaart heel snel vol. Dat digitale zoom niets voorstelde en dat op het water zowiezo geen enkele foto lukte.
De camera was wel 2 megapixels en ik was er zo wijs mee als een klein kind. De camera ligt nu permanent in mijn schooltas en de leerlingen gebruiken hem dagelijks. Ze maken foto's en filmpjes van hun projecten en verzamelen bewijs voor de geleverde prestaties. De foto's zet ik dan op de website en die kunnen ze dan weer plunderen als ze hun verslag schrijven.
Deze held heeft vanmiddag een stekker aan een stroomdraad gezet. De koperdraadjes netjes gesoldeerd en goed gestript. Ik verheug me er op om zijn verslag te zien of lezen. Dinsdag over twee weken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...