donderdag 20 september 2007

Stom, stom, stom

Ik moet toegeven dat ik in de zomer wat blonder ben geworden. En waarschijnlijk is het deel bovenop mijn reiskwab in de hersenen te veel aangetast.
Ik weet al een paar weken dat ik dit weekend naar het buitenland ga. En ik verheug me er ook nog enorm op. Dus vanmiddag in de auto ben ik in gedachten mijn tas al aan het inpakken. Eén nachtje in het buitenland, wat neem je mee? Korte broek, mooie Gaastra polo van de Sneekweek, parfummetje, nette bootschoenen en natuurlijk portemonnaie, telefoon en paspoort.
Mijn hoofd word plots rood, het zweet blijft aan mijn zonnebril van vier en een halve euro hangen en al malend rij ik van Bolsward naar huis. Er wordt daar regelmatig op de snelheid gecontroleerd maar de kans is groot dat ik vandaag gepakt word. Want had ik in mei niet een brief van de gemeente gekregen dat ik mijn paspoort moest vernieuwen?
Meteen schieten de alternatieven door het hoofd, mocht je in de EU niet met een verlopen paspoort over de grens? Nee dus. Kan je op het gemeentehuis niet een vier maanden verlopen paspoort nog laten verlengen? Nee dus. (Misschien wel maar in ieder geval niet in een dag)
Zouden ze mij wel controleren? Sinds meneer Laden wordt ik, met mijn meestal niet zo blonde haar, op Schiphol altijd gecontroleerd en gefouilleerd. Dus dit keer zeker.
Dus de marechaussee op de vluchthaven gebeld. Zaterdagochtend vanaf 4 uur 's morgens kan ik een tijdelijk reisdocument afhalen in vertrekhal 1. Mits ik een niet lachen foto meeneem, mijn verlopen paspoort en het vliegticket. Oh ja, en €41,22 voor de kosten.
Zal ik mijn haar dan binnenkort toch maar weer donker verven voor wat kunstmatige intelligentie?

3 opmerkingen:

  1. Die niet lachen foto dan wel nemen vóór je je haar gaat verven...
    Waar ga je heen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nog geen enkele blonde haar op je hoofd kunnen bespeuren, dus moet er een andere oorzaak zijn. Of je moet altijd al kunstmatig intelligent geweest zijn zonder dat ik het doorhad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anders, Verf is gebeurd, alles is weer donker, koers blijft nog even een verrassing.

    Gerhard, Korsakov grijs is dat een goed alternatief?
    Met wat Schildmeer zandkleur erbij? Vanwege het mooie weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...