zondag 16 november 2008

Desktop

Tot een maand geleden had ik dus een laptop. Hij lag naast me op mijn voetenbankje net als mijn boek, een paar tijdschriften, de post en wat andere zooi. Zo voor het grijpen. Ik deed dat dan ook veelvuldig.
De eerste reden om een andere computer te kopen was toch wel het ouder worden van de laptop. De tweede reden was om mijzelf te dwingen niet zo vaak meer de computer op te pakken en dus werd het een desktop. Tot nu toe werkt het en denk ik dat de kale computertijd thuis gehalveerd is. En eerlijk gezegd bevalt dat goed. Maar gewoonten verander je niet zomaar. Net veerde ik op, greep naar de lege plek naast mijn voeten om weer eens wat te schrijven. Ik greep mis.

2 opmerkingen:

  1. en jij hebt nu ook niet zo'n kek multifunctioneel touch-pad en geen verlichte toetsen ?
    neneneneneneh....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zou niet meer zonder willen, niet alleen om te schrijven maar ook als encyclopedie, muziekapparaat, poort naar de wereld... beter dan de tv, de krant of andere dingen want je kijkt/zoekt veel gerichter. alleen kan het natuurlijk echte contacten niet vervangen. en dus ga ik zo langzamerhand uitloggen om lekker naast Sjaak op de bank het weekend uit te luiden...

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...