zondag 2 november 2008

streepje

Een boot is niet recht, elke timmerman die ooit op een schip begonnen is met een winkelhaak en een waterpas, kwam bedrogen uit. Ik denk elke naaister ook.
De afgelopen 2 seizoenen hebben we een gordijntje achter in de stuurhut gemist. Voor de privacy, ik lig daar wel te slapen, ja? En om het licht van dat domme paaltje tegen te houden, dat achter de boot staat als ik op mijn favoriete plekje lig. Maar nu heb ik het gordijnband er in genaaid, de verticale zomen gestikt en daarna aan boord de onderkant afgespeld. Maar nu het moeilijkste, er zit een streepje in de stof, en omdat het dak rond loopt moet ik niet op dat streepje letten tijdens het naaien. Niet dus! Hmm.

3 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd of het je is gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het allang knap dat je het kan, ik heb de oude naaimachine van mijn oma, maar ik kom niet verder dan een heleboel draadjes. Oh, en een schuin streepje kan heel nonchalant staan.

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...