vrijdag 7 november 2008

Ongeduld

Ik weet zeker de eerste keer dat ik naar Harlingen reed, in het najaar van 2000, dat ze er nog niet stonden. Maar inmiddels kan ik ze niet meer wegdenken. Vijf jaar geleden stonden ze er in ieder geval wel, eerst gewoon in de berm, daarna werd het een slalom parcours. Je went er aan hoor! Je ziet anderen fouten maken omdat ze denken met 150 km/uur van de Afsluitdijk af te kunnen scheuren en dan op eens van rijbaan moeten wisselen. Het laatste half jaar zelfs vlak na het viaduct. Veel rode remlichten voor me.
Maar vanmorgen waren ze zandzakken aan het opladen, de voeten van de borden werden ingeladen en de rood-witte paaltjes er achter aan gegooid. Op de baan van de Afsluitdijk naar Harlingen. Er is dus hoop!
Maar er moet nog een voetgangersbrug naar de dijk, dus ik denk nog niet dat we er van af zijn, wie weet kan ik maandag weer de gewone afslag nemen en twee baans naar Harns scheuren. Nu maar hopen dat er na een bocht niet toch een wegversmalling komt....

2 opmerkingen:

  1. Ja, het is daar elke keer weer een verrassing wat je daar aan zult treffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken het daar helemaal niet! Gelukkig maar zou ik zo zeggen, want er veranderd aldoor weer wat begrijp ik! Goodluck en drive safe!!

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...