zaterdag 27 oktober 2007

Donker

We zijn verwend de afgelopen weken. Veel te veel zon en nog warmig ook. Daar kan ik goed aan wennen. Maar eigenlijk ben ik gek op de herfst en de winter.
Als ik thuis kom loop ik door een tapijt van beukenootjes richting de voordeur. Als ik door de tuin loop om de was op te hangen dan moet ik schoenen aan doen omdat de kans dat ik met blote voeten op zo'n hulsje ga staan groot en pijnlijk is. Maar ik geniet er met volle teugen van. De geur van de herfst is zo herkenbaar en meestal ruik ik het op een ochtend als de zon schijnt maar de sfeer wat nevelig is.
Kaarsjes aan als ik uit school kom en 's ochtends de gordijnen nog dicht voor dat we allemaal aan het werk of naar school gaan. Een goed boek 's avonds bij de houtkachel en ik in mijn grote stoel met een glaasje wijn of een bodempje whisky. En dan krijgen we er nog een uur bij vannacht ook. Zalig, maandag een uur langer in bed mogen blijven liggen. En dan toch nog op tijd op school zijn.

2 opmerkingen:

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...