maandag 29 oktober 2007

Welke is de mooiste?

Ik had gelukkig mijn cameraatje bij me, dat vergeet ik wel eens en meestal als ik wat bijzonders te fotograferen heb zoals die morgen dat alle sloten vol zaten met slootmist. Maar nu ben ik dus vlak na Bolsward op een parkeerplek gaan staan om de nevel die van het IJsselmeer en de Waddenzee het land op trok vast te leggen.

Ik weet niet welke ik het mooiste vind. De boerderij met de 2 windmolens trekt mij wel aan omdat het eigenlijk ook wel een eendekooi lijkt die je veel tegenkomt in het noorden van Groningen.
Die met de zon bijna in het midden vind ik zo mooi omdat je onder de zon nog de contouren van de molen ziet die daar staat en omdat de wolken zo mooi zijn. De zon is wat gelig omdat ik recht in de zon gefotografeerd heb. Het spreekt mij wel aan.
Bij de laatste zijn de kleuren wat minder door de zonnebril en de molen van de tweede foto en de windmolen van de eerste staan er op. De lucht is zo blauw als hij was en de wolken fantastisch.
Kunnen jullie kiezen?
Ik niet maar genieten kan ik wel al is het alleen maar het besluit nemen om de auto aan de kant van de weg te zetten en de tijd te nemen om een foto te maken.





1 opmerking:

  1. Als ik moest kiezen, dan toch de middelste. Maar ze zijn inderdaad allemaal mooi! Goed van je dat je de tijd neemt ervan te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...