maandag 15 oktober 2007

Verrassing!

Herfst, ik kijk naar een nogal koude film (The Shipping News), vriendje is in Medemblik als waarnemer voor het Beurtveer. Dus tijd om de kachel aan te doen. De hele dag is hij niet aan geweest want het was warm genoeg in huis. Ik doe het deurtje open en wil de overblijfselen van gister even rangschikken. De overblijfselen zijn nog warm.
Het is een hardhouten paaltje dat door een vrachtwagen van zijn sokken is gereden, ik heb het vorig jaar onder mijn arm meegenomen als kachelhout. En nu maakt het dus de definitie van hardhout waar. Slow burner,but hot!
Een krantje en wat aanmaakhoutjes, beetje blazen, woef! Vuurtje en warmte.

1 opmerking:

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...