vrijdag 5 oktober 2007

Schreeuw

Thuis overal spaarlampen en 's nachts de wasmachine aan. De aanblik van Monaco met overal peertjes voor het mooie sfeerbeeld.

De wereld is milieutechnisch bezig aan het bouwen van haar einde. Dieseltechniek geven aan jonge mensen.

Zonnepanelen op mijn boot. De jongens gooien afval gewoon in de tuin als het ijsje op is.

Geld terugkrijgen van je zorgverzekering. Eigen risico.

Je collega steunen. De leerling begeleiden.

De dag van de leraar. Naar huis willen.

Groene stroom van biomassa. CO en CO2 uitstoot.

God. Allah.

Palmolie als brandstof. Rooien van regenwoud in Indonesiƫ.

Zo zou ik het willen doen. Je kunt er toch niets aan veranderen.

Mijn kop in het zand. Roeien met de riemen die ik heb.

3 opmerkingen:

  1. Tijd voor 'n borrel ?
    En 't was vandaag nog wel zo'n mooie dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze dag was fantastisch, gister wat melancholiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, je jongens weg, de hele dag allen, raak je natuurlijk wel eens overvallen door melancholie. Wat is er beter dan het hier op te schrijven en te ontdekken dat het wordt herkend en gedeeld!

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...